Mindset & Ondernemen: Wat is jouw missie? | BUSINESS BLOG #2

Jij hebt iets te doen hier op de wereld. Of niet dan? Je hebt een missie. Misschien heb je er al over nagedacht. Misschien nog niet. Hoe dan ook is de kans groot dat jouw eerste baan of jouw eerste onderneming niet direct bijdraagt aan jouw persoonlijke missie. Dat is helemaal niet gek. Toch heeft het kennen én naleven van je persoonlijke missie een grote invloed op jouw succes, zowel zakelijk als privé.


In deze blog neem ik je mee in de wereld van ‘WHY’. Niet zomaar een why, jouw why! Jouw why is de reden dat jij doet wat je doet. Het helder hebben van die why, je persoonlijke missie, zal jouw weg naar een succesvolle toekomst makkelijker maken. Hoe en waarom dat zo is? Check het hier 👇!


PART #1

‘’Ik wil succesvol worden’’

De termen ‘succes’ en ‘geld verdienen’ spoken vaak door het hoofd van beginnende ondernemers. Dat is niet zo gek, want je wil kunnen rondkomen van jouw eigen business. Zonder het nodige succes en zonder het verdienen van geld zal dat niet lukken. De kans is dan ook groot dat je allereerst een onderneming begint waarmee je verwacht relatief snel geld te kunnen verdienen. Maar jij hebt meer te doen dan alleen geld verdienen en dat weet je best 😉.


Wat is jouw persoonlijke missie?

Wereldvrede ✌️, niemand meer die honger lijdt 🙏 en gelijke rechten voor iedereen 🤝: het zou je missie kunnen zijn. Maar nee, zo groot hoef je helemaal niet te denken. Als je kleiner denkt, welk steentje zou je dan aan de wereld willen bijdragen? Wat voor onderneming zou jij over 10 jaar willen runnen en waar zou je mensen dan mee willen helpen? Denk verder dan jezelf & je geliefden Geld verdienen zodat je in vrijheid kan leven en zodat je ervoor kan zorgen dat jouw geliefden niets te kort komen is een mooie missie. Maar what about de rest van de wereld? What about de klanten van jouw onderneming? Zou je niet elke dag vol energie opstaan als je wist dat je hun leven daadwerkelijk een stukje mooier maakte?


Schrijf het eens op. Wat is jouw persoonlijke missie? (Feel free to Google ‘persoonlijke missie’ voor inspiratie 😇).


Het hoeft niet nu

Don’t get me wrong: jouw huidige business mag en kan succes en geld opleveren zonder dat je het gevoel hebt dat je onderneming direct bijdraagt aan jouw why. Het feit dat je leert ondernemen, toffe producten of diensten verkoopt en steeds meer vrijheid voor jezelf creëert, draagt namelijk weldegelijk bij aan jouw persoonlijke missie! De skills die je nu leert, het netwerk dat je nu op doet, het geld dat je nu verdient, het zelfvertrouwen dat je nu tankt, de vrijheid die je nu creëert: je legt een f*cking sterke basis voor jezelf! Onthoud dat en blijf met die spirit ondernemen!

‘’Ik leef mijn missie al’’ Misschien dragen de producten of diensten die je nu verkoopt al direct bij aan jouw persoonlijke missie. Misschien run jij nu al de onderneming waar je altijd van droomde. YOU GO! 🚀 Vergeet vooral niet om altijd vanuit jouw persoonlijke missie te blijven ondernemen, communiceren en handelen, óók namens je bedrijf. Hieronder lees je waarom dat voor het succes van jouw business én voor je privéleven zo belangrijk is.


PART #2: WAAROM JOUW WHY SUCCES OPLEVERT

Het uitdragen van jouw persoonlijke missie en visie maakt niet alleen voor jezelf duidelijk hoe je wil leven, het zorgt er ook voor dat je de juiste vrienden, partner, zakenpartners en klanten aantrekt. Loyale mensen die jou of jouw bedrijf niet ‘zomaar’ tof vinden, maar die zich daadwerkelijk met je verbonden voelen ❤️. Dat is waarde. Dat is geluk. Dat is succes.


‘WHY’ in je business: Klanten kopen jouw why Niet je product, niet hoe je het product verkoopt, maar waarom je het product verkoopt. Het gaat om de missie van je bedrijf, de reden dat je bedrijf bestaat: als je die boodschap weet over te brengen in je branding, je teksten en de producten of diensten zelf, dan heb je niet zomaar klanten. Dan heb je fans. Het kan zomaar zijn dat jouw product ook door concurrenten wordt aangeboden. Natuurlijk kun je je dan onderscheiden op prijs. Beter nog, je kunt je ook onderscheiden op kwaliteit. Maar wat als je je zou onderscheiden op de why? Wat als klanten zich verbonden voelen met de boodschap die je uitdraagt? Dan is de kans groot dat ze niet alleen dit keer voor jouw product kiezen, maar ook alle keren die volgen 💸. Apple is hier een sterk voorbeeld van. Apple klanten, of beter gezegd: Apple fans, kopen Apple pc’s, Macbook’s en smartphones omdat Apple geen producten verkoopt. Apple verkoopt een uitstraling die aansluit bij de lifestyle die Apple klanten (willen) leven.


‘WHY’ in je privéleven: Je houdt jezelf op koers

Schrijf op wat je persoonlijke missie is en op basis van jouw why wordt het maken van ogenschijnlijk lastige keuzes een stuk eenvoudiger. Welke koers moet je varen om trouw te blijven aan je eigen persoonlijke missie? Blijf trouw aan jezelf, zowel op privé als op zakelijk gebied, en je leeft een leven zonder spijt 🙏.

‘WHY’ in.. alles: échte connectie met anderen

Je klanten, je vrienden, je business partners, je collega’s, je familie en de liefde van je leven: je zult mensen inspireren. Voor je bedrijf is dit ontzettend waardevol: geïnspireerde klanten worden fans en fans zijn loyaal. Fans raden jouw bedrijf aan aan anderen, omdat ze zich erbij betrokken voelen en je boodschap 100% supporten. Je businesspartner zal je 100% vertrouwen 🤝, omdat hij/zij weet dat je altijd keuzes maakt waar je over nagedacht hebt. In je privéleven betekent het dat de mensen die om je geven, écht om je geven. Je leeft vanuit je persoonlijke missie, vanuit je hart. Er is niets inspirerender dan dat.


46 keer bekeken0 reacties